Friday, May 6, 2011

Istimewa itu yang mahal

Salamun Alaik~
Dah malam, belum tidur? Masih lagi belum selagi tak menceritakan sesuatu yang menarik untuk dikongsikan :)
Senyum, senyum. Mesti kekal senyum selalu :)

ISTIMEWA
cmni ISTIMEWA? isinya gebu-gebu.hehe

ISTIMEWA itu juga UNIK :)


Apa yang ISTIMEWA nya? gamabr2 di atas..oh, itu itu ISTIMEWA tapi unik dari segi pemikirannya. Bukankan ISITIMEWA itu ialah sesuatu yang jarang ada atau berlaku atau jarang dibuat. kan?kan?
Ok, teruskan. Adakah blog ini? Oh, belum lagi..blog ini memerlukan pembaikan lagi. orang ISTIMEWA dihatiku? hehehe :) Oh, itu lagi bukan..tiada yang istimewa di hati ini melainkan ibu ayah serta keluarga sakinah yang diharapkan. 
Lagi, lagi..apa lagi yang terISTIMEWA itu? yang istimewa itu ialah tak lain tak bukan iaitu kanak-kanak ISTIMEWA yang sangat dekat dengan diri saya yang Insya Allah kalau punya waktu dan izinNYA akan membimbing mereka supaya mereka jadi salah seorang penyumbang penbangunan ISLAM dan negara :) didoakan. Amin ya Rabbal alamin. 

He he he :)
Bukan apa, hari Jumaat di Astro Oasis ada menyiarkan Imam Muda musim kedua. Tugasan mereka ialah mengajar kanak-kanak ISTIMEWA. Melihat telatah mereka yang sangat melucukan ketika nak mengajar kanak-kanak ini ketika sesi P&P berlangsung. Contohnya, Imam Muda Najdi dengan telatahnya terpaksa berkejar pelajar angkatnya yang mengalami Sindrom Down [perempuan], ditempeleng oleh pelajar tersebut, diludah. ha ha ha :D kesian pula sya melihatnya . Ya, kerja mendidik kanak-kanak ISTIMEWA ini sangat memerluka kesabaran. SANGAT! dan SANGAT!

Siapa yang melihat Imam Muda Minggu kedua tadi akan tahu apa yang terjadi.. [ketawa sopan, sejujurnya saya tak tahu nak buat cmne :) fenomena di FB la ni :P ] 

Sebenarnya, bagus juga tugasan mudir dan murabbi IM mendedahkan mereka para IM mendekati golongan ISTIMEWA ini . Yerlah kan, walaupun mereka ini adalah golongan ahli syurga..mereka juga memerlukan kefahamn tentang agama ISLAM yang syumul. Bukan semua golongan ISTIMEWA ini tidak dapat berfikir, mereka boleh 'masuk ilmu' dalam kepala mereka, tetapi mereka memerlukan pengajaran yang berterusan. 

Saya ada membuat lawatan di Pusat PERMATApintar NEGARA UKM awal MAc lepas, ingin sekali saya ini bertanya kepada DR Noriah [pengarah pusat Permata UKM] bagaiman Islam diterapkan dikalangan pelajar bijak pandai ini. Hal ini kerana peljar bijak pandai atau golongan Pintar Cerdas ini adalah golongan yang selalu banyak bertanya kerana ciri-cirinya. Aish, ruginya saya tak tanya aritu..

Kreatif??

Inovatif??
Gambar2 yang menjadi rujukan bagi pelajar PC :)

MOTIF ENTRY?
Ya, sememangnya ISTIMEWA ITULAH YANG MAHAL. seperti kanak-kanak istimewa yang begitu berharga layak bagi mereka ditempatkan di syurga bahagia yang hakiki. Sesungguhnya untuk mendapatkan sesuatu yang mahal itu kita perlu berusaha. Berusaha semaksimum mungkin supaya kita dapat grab untuk mendapatkan hajat yang dihajati. samalah kita hidup untuk mendapatkan syurga. Bukan tidak mampu tapi banyak sungguh alasannya bukan. Lebih kepada diri saya yang selalu terlajak dengan dosa. Aduhai~ [JANGAN mengeluh Fatim, Nabi Muhammad tidak suka ummat Baginda mengeluh] sentiasa berusaha dan istiqamah, semoga Allah redha segalanya buat kalian dan saya juga :)

...:::BUKAN SEMUA APA KITA BUAT ALLAH REDHA:::...

No comments:

Post a Comment

Mahu mengomel dengan lebih lanjut?
Silakan disini :)